لاستیک گران شد + جزییات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی از رشد قیمت در بازار طلا جا ماند پلمب یک کارخانه ماکارونی در تهران (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به دغدغه اخیر طلافروشان بیش از ۸ هزار بنگاه املاک در مشهد به کد کیوآر تجهیز شدند بیش از ۲ میلیون پروژه نهضت ملی مسکن چشم انتظار مشارکت‌های مردمی نفت سنگین ایران گران‌تر شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بورس در مرز صعود و نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۱ فروردین ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۱۰۵۷
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
بورس در مرز صعود و نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۱ فروردین ۱۴۰۳)
بازار سرمایه که هفته جاری را به دلیل شدت‌گرفتن تنش‌ها بین ایران و اسرائیل با ریزش شدید شروع کرد، از اواسط هفته با کاهش این تنش‌ها به مسیر صعود برگشت.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی تالار شیشه‌ای پس از اتمام وقت معاملات با رشد بیش از ۷ هزار واحدی به ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار واحد بسنده کرد.

دو شاخص اصلی دیگر بازار که شامل شاخص کل هم‌وزن و شاخص فرابورس می‌شوند نیز هم‌جهت با شاخص کل مثبت شدند. شاخص هم‌وزن ۱۷۴۰ واحد و شاخص فرابورس ۱۵ واحد را در جریان معاملات روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه ثبت کردند. 

فولاد، فملی، فارس، نوری، شپنا، وپارس و شبندر نماد‌های بورسی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشته و نماد‌های فزر، ارفع، سرچشمه، مادیرا، ثپردیس و توریل نیز نماد‌هایی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. 

ارزش معاملات امروز نسبت به روز گذشته کاهشی بود و به میزان ۴.۷ همت رسید. حقوقی‌ها نیز دست برتر را در خریداران امروز داشتند و ۳۹۹ میلیارد تومان از سهام حقیقی‌ها را از آن خود کردند. 

این روز‌ها ریسک‌های سیستماتیک و همچنین تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای باعث شده تا بورس در مرز صعود و نزول قرار گیرد و برای ادامه مسیر خود تردید داشته باشد. 

برای مثال ابتدای هفته با وجود سایه تهدیدات نظامی بین ایران و اسرائیل بازار سرمایه دچار ریزش شدید شد، اما پس از گذشت یک یا دو روز با تزریق خبر نرخ ۴۰ هزار تومانی تسعیر بانک‌ها به بازار، شاهد رشد شارپی بورس شدیم. این خبر نیز چندان دوامی نیاورد و بار دیگر بورس را در مرز همیشگی‌اش قرار داد. 

از طرف دیگر با آغاز موج اصلاحی دلار و طلا و تخلیه حباب سکه، خروج نقدینگی از این بازارها، فرصتی هرچند‌کوتاه به بورس داده است که در روز‌های آینده باید دید آیا این سرمایه‌های سرگردان جذب بورس خواهند شد یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->